مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر، روز دانشجو در دانشگاه تفرش برگزار شد

۱۴ آذر ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۰ کد : ۳۱۲۳ رویدادها و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۵۶۹
مراسم بزرگداشت روز دانشجو شامگاه دوشنبه با حضور رئیس دانشگاه، سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ، معاونت فرهنگی و دانشجویی،مدیران و دانشجویان در سالن اجتماعات حاج ابراهیم نصیر دانشگاه تفرش برگزار شد.
مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر، روز دانشجو در دانشگاه تفرش برگزار شد

استاد دانشگاه در این مراسم گفت: ۱۶ آذر یادآور یکی از روزهای خونین جنبش دانشجویی در تاریخ کشور ایران است.

دکتر "مجتبی صدیقی" افزود:  جنبش دانشجویی در ایران در روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ هزینه سنگینی برای ایستادن بر روی مقام خود پرداخت کرد.

وی ادامه داد: شهادت سه دانشجو در سال ۱۳۳۲ در جریان سفر نیکسون به ایران نتیجه یک ایستادگی برای جنبش دانشجویی ایران بود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد:  عدالت خواهی، ستیز و مبارزه با نگاه استکبار ستیزی آرمان و ویژگی جنبش های دانشجویی در ایران و کشورهای مختلف  برای ایجاد تحولات بزرگ در جامعه است.

صدیقی ضمن بیان چهار موج جنبش دانشجویی از سال ۱۳۲۰ تاکنون ادامه داد: از سال ۸۱ تاکنون برنامه و حرکت جدی برای آرمان خواهی، مبارزه با استکبار ، عدالت خواهی از  جنبش دانشجویی در ایران دیده نشده است و این جنبش فاقد یک حرکت اثرگذار اجتماعی در فضای سیاسی کشور بوده است.

وی تصریح کرد: اگر جنبش دانشجویی نتواند در دانشگاه نقش آفرینی و اثرگذاری جدی در جریان سازی اجتماعی نماید در صحنه اجتماع هم نمی تواند حرکتی را ایجاد نماید.

 برگزاری صندلی داغ، پرسش و پاسخ، طنز، مسابقه و تقدیر از  دانشجویان فعال در عرصه های فرهنگی واجتماعی از دیگر برنامه های جانبی این مراسم بود که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تفرش برگزار شد.

آخرین ویرایش۱۸ آذر ۱۳۹۶

نظر شما :