همایش انقلاب اسلامی، زنان و سبک زندگی اسلامی - ایرانی

۱۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۳:۴۱ کد : ۲۱۱۲ رویدادها و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۴۴۷
همایش انقلاب اسلامی، زنان و سبک زندگی اسلامی - ایرانی

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، همایش زنان و سبک زندگی اسلامی با حضور جمعی از بانوان در سالن آمفی تاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تفرش برگزار شد.

حجت الاسلام دهشتی از اساتید حوزه و دانشگاه در این مراسم گفت: اسلام با حضور بانوان در اجتماع مخالف نیست و بانوان می توانند با توجه به روحیات خود در عرصه های مختلف فعالیت کنند.

دهشتی افزود: انقلاب اسلامی با تلاش زنان و مردان پیروز شد که می توان می گفت که نقش زنان در این پیروزی بیشتر بوده است.

وی با بیان دو سبک زندگی غربی و اسلامی بیان کرد: هر انسانی بر اساس اعتقادات، باورها و افکارها می تواند سبک زندگی اسلامی را برای سعادت دنیوی و اخروی خود انتخاب کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش رسانه ها گفت: رسانه ها می توانند هویت، افکار و کنش افراد را تغییر دهند و حتی انسان ها را تربیت کنند.

دهشتی خاطر نشان کرد: الگوی رسانه ای از عوامل تاثیر گذار در ایجاد پرخاشگری برای فرزندان است که خانواده باید مراقب باشند و نحوه استفاده صحیح از رسانه ها را به فرزندان آموزش دهند.

علی میرزایی فرماندار تفرش گفت: رهبران واقعی نهضتها زنان هستند که از صدر اسلام تاکنون الگوی متعالی و مترقی در جوامع هستند.

میرزایی با بیان این نکته که خانواده از واحدهای اجتماعی موثر در تربیت افراد است، اظهار کرد: معلم و محور خانواده همسر است که با تربیت درست می تواند نسلی بزرگ و آینده ساز را تربیت کنند.

وی افزود: عفاف، حجاب و شعائر دینی از امورات موکدی است که مادران می توانند بهترین آموزش دهنده و الگو برای فرزندان خود باشند و برای تربیت نسل های آتی، باید از سنین کودکی شروع کرد.

فرماندار تفرش خاطر نشان کرد: فروپاشی بنیان خانواده از برنامه های اصلی دشمنان است که می خواهند با استفاده از ابزارها و تکنیکها امروزی این امر را محقق سازنند لذا خانواده ها مراقبت های لازم را داشته باشند.

ایستگاه نقاشی، اجرای سرود توسط گروه ناشنوایان آوا، اجرای سرود توسط نونهالان و تقدیر از جانبازان خانم از مهمترین برنامه های این همایش بود.

همایش به همت کمیته بانوان ستاد دهه فجر شهرستان تفرش ( دانشگاه تفرش ) برگزار گردید.

 

 

آخرین ویرایش۱۸ بهمن ۱۳۹۴

نظر شما :