تربیت کودک آیتمدار و تصمیم ساز

۱۰ آبان ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۱ کد : ۲۰۷۵ رویدادها و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۶۸۸
تربیت کودک آیتمدار و تصمیم ساز

اولین جلسه کارگاه آموزشی دکترین استراتژیک با موضوع " تربیت کودک آیتمدار و تصمیم ساز" ویژه بانوان روز یکشنبه مورخ 10 آبان 94 از ساعت 8 تا 9 صبح در دانشگاه تفرش برگزار گردید.مدرس این کارگاه ماندانا موسوی در ابتدا به شیوه و روش تربیتی امام حسین ( ع ) اشاره ای نمودند و بعد از آن به تشریح اجرای این طرح و تاثیر آن بر تربیت کودکان پرداختند. ایشان بیان نمودند که در مبحث تربیت باید استعدادها شکوفا شوند و یک روش هدفمند را اعمال نمود.این دوره به همت مدیریت فرهنگی و اجتماعی و امور بانوان دانشگاه برگزار می گردد و در پایان گواهی پایان دوره اهدا خواهد شد.

هدف ارتقاء قوه تصمیم سازی و تصمیم گیری در نسل بعد است.

می خواهیم در بحث تصمیم سازی، به کودک قوه تشخیص بدهیم.یعنی کودک بتواند تصمیم سازی کند. کودک در زندگی عادی در بزنگاه ها که قرار می گیرد مجبور است که تصمیم بگیرد اما ما شرایطی  ایجاد می کنیم که بتواند به طور عمومی تصمیم سازی کند، یعنی سناریو را برای کودک تعریف می کنیم قبل از این که در زندگی با مشکلات مواجه شود  تا بتواند تصمیم های فردی  وسپس تصمیم های جمعی و اجتماعی بگیرد.هدف ارتقاء قوه تصمیم سازی و تصمیم گیری در نسل بعد است. کودکان سه گروه هستند،گروه اول خوب تصمیم سازی می کنند. گروه دوم خوب تصمیم گیری می کنند و گروه سوم به طور همزمان تصمیم ساز و تصمیم گیر خوبی هستند.   

رویکرد آیت مدار، ساده ترین شکل برای تربیت کودکان

ساده ترین شکل برای تربیت کودکان در لایه مقدماتی در حوزه دکترین و استراتژی و حکمت استفاده از رویکرد آیت مدار است. این سادگی به دو دلیل است: 1. نگرش و جهان بینی فرد با تکنیک زودتر ممزوج می شود. 2. بسیار نمادین است. چون سمبل، نشانه، آیت  در این رویکرد موضوعیت دارد.

هر جلسه درس، در رویکرد آیت مدار چهار لایه دارد:

1. حقیقت و معرفت طبیعی نسبت به یک پدیده

2. آیت آن پدیده

3. حکمت آن پدیده

4. عبرت از آن پدیده

در رویکرد آیت مدار ، هر پدیده ای در عالم یک نشانی است.خدا برای اینکه با ما صحبت کند،واژه ها و مفاهیمی که بکار می برد همین اشیاء و پدیده ها و موجوداتی است که می بینید.

دانلود داستان جلسه اول ( حسنک بیدار شو )

http://strategistkids.ir/files/classes/docs/12/12.pdf

http://strategistkids.ir/files/approaches/docs/AyatMadar-outline.pdf

آخرین ویرایش۱۰ آبان ۱۳۹۴

( ۳ )

نظر شما :