تجلیل از معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تفرش در حضور استاندار مرکزی

۲۳ آبان ۱۳۹۳ | ۱۲:۳۳ کد : ۱۹۲۳
تعداد بازدید:۳۹۶
تجلیل از هنرمندان و نخبگان تفرشی در هفته فرهنگی تفرش

همزمان با چهارمین روز از هفته فرهنگی تفرش همایش تجلیل از نخبگان ، هنرمندان تفرشی  با حضور استاندار مرکزی در سالن آمفی تاتر اداره ارشاد تفرش برگزار شد .

"حسینی " مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان مرکزی ضمن بیان خیر مقدم  گفت : شهر تفرش مهد پرورش هنرو هنرمندانی است که علاوه بر تشویق و تجلیل از آنان ، لازم است مکانات لازم برای پیشرفت آنان فراهم نمود .

" محمد حسین مقیمی " استاندار مرکزی در این مراسم گفت " نخبگان ، مشاهیر و افراد علمی زیادی در خاک تفرش پرورش  یافته اند که  فعالیتهای چشمگیری  را انجام داده و میراث های ماندگاری برجای گذاشته اند نظیر دکتر حسابی ها و دکتر سحاب ها که گامهای مثبت و موثری در عرصه فیزیک و جغرافیا برداشته اند .

وی ادامه داد :  امروز علما و دانشمندان به داشتن این بزرگان علمی افتخار می کنند وبایستی شرایط لازم را فراهم نمود تا سایر افراد به راحتی و در شرایط مساعد ، هنرهای ماندگاری را برجای بگذارنند .

استاندار مرکزی با اشاره به هنر تعزیه ، بیان داشت : کار هنر و هنرمند تعزیه این است که بعد از 1400سال بعد از واقعه کربلا ، در قالب شعر و ادبیات توام با حزن و اندوه ، صحنه های آن زمان را به تصویر کشانده و اذهان را به آن زمان می برند .

" مقیمی " با اشاره به راهگشا بودن اقدامات فرهنگی گفت : اگر کار فرهنگی در راستای ارتقا سطح فرهنگی مردم و منافع ملی و حفظ استقلال کشور باشد ، راهگشا است .هنر متعد یعنی هنری که به پیشرفت کشور و حفظ خانواده و در ارتقا سطح فرهنگی خانواده مطلوب کمک می کند  و افراد به معروفها هدایت و از منکرات باز می دارد .


وی تصریح کرد : آنهایی که وابستگی ایران می خواهند از عنصر فرهنگ استفاده کرده و در قالب تهاجم فرهنگی قصد ضربه زدن به نظام ما را دارند . 

اجرای صحنه ی کوتاهی از تعزیه ، اهدا لوح تقدیر به هنرمندان و نخبگان تفرشی و نیز معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تفرش، از دیگر برنامه های این همایش بود .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین ویرایش۲۳ آبان ۱۳۹۳

نظر شما :