برگزاری کلاس مهارتهای فرزند پروری

۱۲ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۶:۰۲ کد : ۱۷۸۶
تعداد بازدید:۴۱۱
دومین جلسه کلاس مهارتهای فرزندپروری در تاریخ 92/12/12 برگزار گردید

دومین جلسه کلاس مهارتهای فرزندپروری روز دوشنبه 92/12/12 ساعت 8 الی 8:45 صبح در سالن اجتماعات حاج نصیر دانشکده صنایع برگزار گردید.

در این جلسه که به همت اداره فعالیتهای اجتماعی برگزار گردید خواهران شاغل در دانشگاه حضور داشتند.ماندانا موسوی استاد حوزه و دانشگاه، در خصوص تربیت دینی فرزندان مطالبی را ارائه نمودند.

وی بیان کرد: تربیت مخصوص رب العالمین است. ما فقط واسطه هستیم و زمینه را مهیا می سازیم.تربیت دینی کاری را انجام می دهد که بهار با درختان انجام می دهد. این باعث خود شکوفایی می گردد.

وی افزود: دین به ما کمک می کند تا در سایه آزادی و اختیار به شکوفایی برسیم. ما باید زمینه های تربیت را مهیا کنیم و وظایف مربوط به خود را انجام دهیم، بقیه امور را بر خدا توکل می کنیم. دین ما یک دین کامل و جامع است و برای لحظه لحظه زندگی ما برنامه و آدابی دارد که از جمله آنها آمادگی پیش از بارداری و تولید نسل می باشد. باید فرزندان را آنگونه که هستند قبول داشته باشیم تا بتوانیم آنها را تربیت کنیم.

وی اظهار داشت: دعا و طلب مغفرت،تغذیه مناسب و شرایط و آداب پیش از بارداری بسیار در فرزنددار شدن ما و تربیت او موثرند. باید از خداوند بهترینها را بخواهیم تا به ما عطا فرماید. همانگونه که حضرت ابراهیم (ع) در نمازهایش دعا می کرد که مرا و فرزندانم را در زمره نمازگزاران قرار بده و همانگونه که زکریا فرمود: خدایا برای من، ولی قرار بده یعنی جانشین.

این جلسه در پایان با پرسش و پاسخ توسط حضار و استاد پایان یافت.

 

آخرین ویرایش۱۲ اسفند ۱۳۹۲

نظر شما :