مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه تفرش برگزار شد

۱۳ دی ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۹ کد : ۶۲۸۹ رویدادها و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۳۹۸
مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه تفرش روز یکشنبه ۱۲ دی با حضور فرماندار تفرش، فرمانده سپاه ناحیه تفرش، سرپرست دانشگاه تفرش، مسئول نهاد رهبری دانشگاه، اعضای هیات رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان در سالن اجتماعات حاج ابراهیم نصیر دانشگاه تفرش برگزار شد.
مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه تفرش برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سرپرست دانشگاه تفرش در این نشست ضمن تسلیت فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی و همرزمانش گفت: پیشرفت کشور در زمینه تولیدات علمی و اثر بخشی علم در جهان و منطقه مدیون خون شهدا از جمله  شهید سردار سلیمانی است.

دکتر "سهیل واشقانی فراهانی " افزود: مرجعیت علمی ایران در منطقه و جهان و پیشرفت در حوزه تولید علم در سایه امنیت و جانفشانی شهدا و به برکت انقلاب اسلامی ایران محقق گردیده است و رسالت ما در عصر کنونی حفاظت از این دستاوردهای علمی و تلاش در فتح قله های علم و دانش در منطقه و جهان است.

معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه تفرش نیز در این آیین با اشاره به حماسه 9 دی  گفت: اولین کسی که در طول تاریخ اسلام با فتنه مبارزه و راه را تا آخر نشان داد حضرت فاطمه الزهرا(س) بود که با بذل جان خویش در راه ولایت بزرگترین تقابل را با فتنه انجام داد.

دکتر "محمد حبیبی" از دیگر فتنه های دوران صدر اسلام را فتنه "قرآن به نیزه گرفتن در جنگ صفین" عنوان نمود و افزود: با فشارهای داخل سپاه امام، مالک اشتر مجبور به عقب نشینی گردید، اما در انقلاب اسلامی، علی رغم تمام فشارهای داخلی و خارجی به دلایل وجود و اقتدار سیستم حکومتی شیعی، مالک اشتر آیت الله خامنه ای سردار حاج قاسم سلیمانی، این مرد میدان هیچ گاه عقب نشینی نکرد و بینی داعش را بر خاک مذلت مالید.

 افزود:در سال 57 نیزحضرت  امام (ره) با وجود فشارهای فروان که از داخل و خارج بر ایشان وارد شده بود حکومت اسلامی را تشکیل داد و خوشحالیم در زمانی زندگی می کنیم که موهبت خدمت در جمهوری اسلامی نصیب ما گردیده است و خدمت در این نظام کسب تجربه ارزشمند برای ماست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه تفرش نیز در این آیین گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی اسوه حقیقی و واقعی برای جوانان و نوجوانان است.

حجت الاسلام " محسن قربانی " افزود: ولایتمداری، عمل به وظیفه، حضور در بین مردم و عدم تکبر و غرور ویژگی مهم حاج قاسم سلیمانی بود که اورا عزیز ملت و نامش را در جهان ماندگار کرد.

وی با اشاره به سخنان مام معظم رهبری (مد ظله العالی) اضافه کرد: صدق و اخلاص لازمه هر کاری است که همه ما باید خود را به این صلاح مجهز نموده و ادامه دهنده مکتب  شهید حاج قاسم سلیمانی باشیم.

روایتگری سرهنگ اسدی از همرزمان سردار سلیمانی، اجرای سرود توسط دانش آموزان دبستان افضلی راد،  برگزاری همایش پیاده روی بزرگداشت شهید سردار سلیمانی و گلباران مزار شهدای گمنام دانشگاه تفرش از مهمترین برنامه های گرامیداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی بود که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تفرش برگزار گردید.

عکس

عکس

عکس

عکس

عکس

عکس

عکس

آخرین ویرایش۱۵ دی ۱۴۰۰

نظر شما :