مراسم گرامیداشت دفاع مقدس در دانشگاه تفرش

۰۵ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۲ کد : ۶۱۲۷ رویدادها و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۳۹۸
به مناسبت فرا رسیدن چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس مراسم گرامیداشت دفاع مقدس روز یکشنبه چهارم مهرماه با حضور امام جمعه محترم شهرستان، فرماندار شهرستان تفرش، فرمانده سپاه ناحیه تفرش، مسئولین محلی،رئیس، مسئول نهاد رهبری، معاونان و کارکنان دانشگاه تفرش در جوار یادمان شهدای گمنام این دانشگاه برگزار شد.
مراسم گرامیداشت دفاع مقدس در دانشگاه تفرش

به گزارش روابط عمومی، رئیس دانشگاه تفرش نیز در این آیین ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس گفت: دفاع رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس از سرحدات ایران اسلامی ، دشمن را از رسیدن به اهداف شوم خود ناامید ساخت.

دکتر حمیدرضا صبا افزود: از خودگذشتگی شهیدان در نثار جان هایشان در هشت سال دفاع مقدس ایثار فراموش ناشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی است که تکریم شهیدان ‌و تعظیم در برابر خانواده‌های صبور آنان، واجب بزرگ امروز و همیشه‌ی ما است.

وی با بیان این که رشادت جوانان غیور میهن کشور را در برابر توطئه های دشمن ایمن نموده است اضافه کرد: علی لندی؛ الگوی شایسته دهه هشتادی‌های ایران اسلامی است که با ایثار خود در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی ماندگار گردید.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا  نیز در این مراسم گفت:شهدا تمام هستی خود را با خدا معامله نمودند و اگر آبرویی در عالم است از برکت وجود شهدا است.

حجت الاسلام "حسین جوشقانیان" با بیان اینکه همه روزها هفته دفاع مقدس است افزودشهدا بهترین و ارزشمندترین الگو برای همه اعصار و اقشار هستند و باید در جهت تعمیق و ترویج فرهنگ ناب ایثار و شهادت با تمام توان گام برداشته شود.

وی با بیان اینکه انس با شهدا و سیره این بزرگواران باید روز به روز در جامعه پررنگ تر شود تصریح کردشهدا ناب ترین الگوی تربیتی و اخلاقی برای بشریت هستند و با الگوگیری از سیره این عزیزان می توان راه سعادت وکمال را پیدا نمود.

روحانی رزمنده و راوی پیشکسوت جبهه ایثار و شهادت تصریح کرد: شهدا از تمام تعلقات و وابستگی های خود گذشتند و امنیت امروز جامعه ما مرهون خون پاک شهدا است.

حجت الاسلام جوشقانیان با توجه به یادآوری سخنان عالم انقلابی و ربانی، حضرت آیت الله علامه حسن آملی(ره) که گوشتان به دهان رهبری باشد افزود: شهدا گوشان به دهان امام خمینی (ره) بود و با شهادت خود اوج ولایتمداری خود را به اثبات رساندند و ورسالت ما امروز تبعیت از ولایت فقیه و تلاش و ایثار در راه حفظ آرمان های انقلاب اسلامی است.

خاطره گویی پیشکسوت دفاع مقدس، مداحی ، تجلیل از خانواده شهدای شاغل در دانشگاه تفرش، تقدیر از سربازان امریه دانشگاه تفرش و گلباران قبور مطهر شهدای گمنام  از مهمترین برنامه های جانبی این  مراسم بود که به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی و مدیریت فرهنگی دانشگاه تفرش در این دانشگاه برگزار گردید.

عکس

عکس

عکس

عکس

عکس

عکس

عکس

آخرین ویرایش۱۴ مهر ۱۴۰۰

نظر شما :