آیین اختتامیه اولین هفته مهندسی در دانشگاه تفرش برگزار شد

۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۷ کد : ۴۲۷۹ رویدادها و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۴۹۸
آیین اختتامیه اولین هفته مهندسی با حضور رئیس دانشگاه تفرش، سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاونین، مدیران و دانشجویان در سالن اجتماعات حاج ابراهیم نصیر این دانشگاه برگزار شد.
آیین اختتامیه اولین هفته مهندسی در دانشگاه تفرش برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، رئیس دانشگاه تفرش ضمن تبریک روز مهندس به تلاشگران عرصه مهندسی دانشگاه تفرش  گفت:نامگداری سالروز  تولد  خواحه نصیر الدین طوسی به نام روز مهندس، تلاقی ارزشمندی از اندیشه مهندسی کهن ایران اسلامی و سرمشق قراردادن تلاش‌های آن دوران برای جوانان جویای علم امروز کشور است.

 

 دکتر حمیدرضا صبا با بیان اینکه برای اولین بار هفته ای به نام هفته مهندس با هدف گرامیداشت این دانشمند پرآوازه ایرانی  در دانشگاه تفرش برگزار شده است اضافه کرد: هفته مهندس فرصتی مناسب برای رسیدن مهندسین جوان به مرز خودباوری است تا با بهره‌گیری از تجارب کسب شده و استفاده از علم و نوآوری و ایجاد فناوری‌های نوین،  در بازار رقابت شغلی در شاخه های تخصصی خود حرفی برای گفتن داشته و در سایه تجربیات خود  اعتلای استقلال ایران اسلامی رقم زده و دستیابی به افق‌های افتخار برای کشور مهیا سازند.

 

وی ادامه داد:در دنیای کنونی نگاه به فارغ التحصیلان دانشگاه ها، نگاه کارآفرینی است از اینرو دانشگاه ها باید در کنار ماموریت اساسی و اولیه خود یعنی آموزش در راستای کار آفرینی و ار تباط با صنعت گام نهند که در این راستا دانشجویان از نقش بسزایی در برقراری این حلقه اتصال دانشگاه  با صنعت و کارآفرینی برخوردار می باشند.

رییس دانشگاه تفرش با بیان این که  شعار اولین هفته مهندسی دانشگاه امید به آینده می باشد تصریح کرد: امید است دانشجویان امروز و مهندسان فردا با رعایت مقررات مهندسی، حفظ اخلاق حرفه ای و با استفاده از خلاقیت و نبوغ جوانی و تحمل سختی ها همانند بزرگانی چون خواجه نصیر الدین طوسی نام ایران اسلامی را پر آوازه تراز دیروز نمایند.

مدیر عامل شرکت تهویه آذر نسیم نیز در این مراسم گفت: واژه مهندس به معنای بالا بردن سطح زندگی بشریت است و اگر مهندسین بتوانند با استفاده از علم و دانش خود  سطح زندگی بشر را ارتقا دهند توانسته اند برای کشور خود مثمر ثمر قرار گیرند.

دکتر جواد جواهری با بیان اینکه رشته مهندسی تلاش برای ایجاد خلاقیت، تحول، پشتکارو سازش با مشکلات است افزود: پیشرفت کشور وابسته به بها دادن به تلاش مهندسین بر فائق آمدن بر مشکلات است و کشور برای رسیدن به افق های پیشرفت نیازمند بها دادن به مهندسین  و تثبیت و حفظ جایگاه مهندس است.

اهدای جوایز مسابقات علمی برگزار شده راب گلد برگ، جورچین و جنگ رباتها در طول هفته  مهندس، اجرای استنداپ کمدی، موسیقی و صندلی داغ از مهمترین برنامه جانبی اختتامیه هفته مهندس در دانشگاه تفرش بود که با حمایت معاونت دانشجویی و فرهنگی و همت مدیریت فرهنگی و با همکاری انجمن های علمی در  این دانشگاه با شعار امید به آینده از ۱۱ لغایت ۱۴ اسفندماه برگزار شد.

آخرین ویرایش۱۵ اسفند ۱۳۹۷

نظر شما :