مسابقه نجات تخم مرغ در دانشگاه تفرش برگزار شد

۰۶ آذر ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۰ کد : ۴۰۳۹ رویدادها و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۵۴۹
مسابقه نجات تخم مرغ به همت انجمن علمی مهندسی صنایع و با همکاری سایر انجمن های علمی و با حضور ۳۴ تیم دانشجویی از دانشگاه های دولتی، آزاد و پیام نور شهرستان تفرش در صحن دانشکده مهندسی دانشگاه تفرش برگزار شد.
مسابقه نجات تخم مرغ در دانشگاه تفرش برگزار شد

دبیر اجرایی این دوره از مسابقات در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی هدف از طراحی این دوره از مسابقات در دنیا را کسب ایده هایی برای طراحی و ساخت سازه ها و مکانیزم هایی دانست که بتواند انسان را در ارسال و پرتاب کاوشگرها به سیاره های دیگر و همچنین به حداقل رساندن آسیب های وارد بر این کاوشگرها یاری کند.

"امیر رضا حاجی اربابی"  افزود:  کاوشگرها باید در درون سازه هایی قرار بگیرند که پس از برخورد با سیاره ها و اجرام آسمانی بتوانند ضمن کاستن از سرعت خود به سادگی و با حفظ دستگاههای درون خود با کمترین خسارت بر سطح سیاره مورد نظر نشسته و به کاوش و بررسی بپردازد و اطلاعات کسب شده را به زمین ارسال کنند.

 وی ادامه داد: این مسابقه هر سال در دانشگاههای مختلف ایران و جهان و با هدف  بکارگیری خلاقیتهای مختلف و پیوند بین  دانشگاه  با صنعت و پیاده سازی این بحث بر روی سازه­ های حاصل از علم برگزار می گردد که دانشگاه تفرش از گذشته تا کنون یکی از فعالان برگزار کننده این مسابقه در سطح استان مرکزی بوده و همچنان پرشور و فعالانه در این زمینه فعالیت خواهند نمود.

دبیر اجرایی این دوره از مسابقات  تصریح کرد:  برای شرکت در این مسابقات می بایست سازه های خاصی ساخته شود و تخم مرغ به گونه ای در آن جاسازی شود که با سقوط سازه از ارتفاعی مشخص، تخم مرغ کم ترین آسیب را ببیند. ابتکار و خلاقیت در ارائه ی ایده ای نو برای محافظت تخم مرغ و همچنین داشتن طرح فنی و مهندسی ، به سالم ماندن تخم مرغ کمک می کند.

حاجی اربابی اظهار داشت: یکی از نیاز های بسیار ضروری در بحث های اکادمیک بحث پیاده سازی علم در فضای واقعی می­باشد. از آنجا که پیاده سازی مستقیم یک فراوری و نظریه علمی کاری پیچیده ، زمانبرو پر هزینه است پس بهترین کار این است که  این نظریه های علمی ابتدا در اندازه های کوچک شبیه سازی شده و سپس در قطعه بزرگ پیاده سازی گردند   .

وی در پایان اظهار امید واری کرد در سال آینده با همت و تلاش مسئولین دانشگاه تفرش بتوانیم این مسابقات را درسطح ملی برگزار کنیم.

گفتنی است در این مسابقه جذاب و پرهیجان که با حضور گسترده دانشجویان و تحت نظارت وحمایت مدیریت فرهنگی و اجتماعی در صحن دانشکده مهندسی  اجرا شد، با معرفی تیم ‌های برتر به کار خود پایان داد.

آخرین ویرایش۰۷ آذر ۱۳۹۷

( ۱ )

نظر شما :