آیین آغاز سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه تفرش

۲۵ مهر ۱۳۹۶ | ۰۸:۰۰ کد : ۲۹۶۵ رویدادها و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۵۶۸
آیین آغاز سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه تفرش عصر روز دوشنبه ۲۴ مهرماه سال جاری به همت مدیریت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تفرش در مجموعه فرهنگی پروفسور حسابی شهرستان تفرش و با شرکت دانشجویان و مسئولین برگزار گردید.
آیین آغاز سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه تفرش

 رییس دانشگاه تفرش در این آیین ضمن خوش آمدگویی به دانشجویان جدیدالورود گفت: دوران دانشجویی دوران تاثیر گذار در زندگی افراد و ورود به دانشگاه، تمرینی مناسب برای ورود به عرصه های علم و دانش اندوزی و بستری مناسب برای تمرین مسئولیت پذیری برای ورود به جامعه برای ایفای مسئولیت های مهم در زندگی افراد است.

  دکتر "حمیدرضا صبا" با بیان این که دانشجویان با ورود به دانشگاه آماده ورود به فصل نوینی از زندگی خود می شوند افزود: اولین رسالت دانشجویان اهمیت قائل شدن به مبحث آموزش و توجه به دیگر فعالیتهای فرهنگی واجتماعی و ورزشی  در کنار فعالیت های آموزشی است.

وی ادامه داد: محیط دانشگاه تفرش محیطی مناسب برای پژوهش و آموزش است که با وجود شرایط فعلی کشور  وانبوه  از فارغ التحصیلان جویای کار ، دانشجویانی که از توانمندی و قابلیت های علمی برخوردار می باشند از شانس بیشتری برای کسب شغل برخوردار می باشند.

رییس دانشگاه تفرش تصریح کرد: جامعه دانشگاهی تفرش اعم از اساتید و کارمندان محیطی آرام برای فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشجویان فراهم نموده اند تا دانشجویان با برنامه ریزی لازم، حداکثر بهره مندی را از این محیط برای کسب قله های علم و فناوری داشته باشند.

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش نیز در این آیین ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام سجاد (ع) افزود:" امام سجاد (ع) با تاکتیک جدید "دعا" وارد میدان مبارزه علیه ظلم و استبداد گردید که این روش در مقایسه با دیگر تکنیک ها ،روشی خردمندانه و جدید برای  مبارزه با دشمن بود.

  حجت الاسلام سید "مهدی قاضی زاده" گفت:رسالت دانشجویان در دوران تحصیل داشتن تحرک علمی و اعتقادی در فراگیری علوم، ایده پردازی، تفکر و تعقل به منظور کسب خروجی موفقیت آمیز از دانشگاه محل تحصیل خود است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تفرش نیز در این آیین ضمن معرفی واحد های مختلف معاونت آموزشی برای دانشجویان گفت: گذراندن موفقیت آمیز دوران دانشجویی در حوزه آموزشی مستلزم تعامل با مدیران گروه  و فراگیری آیین نامه های آموزشی است.

دکتر "اسماعیل نظری" با اشاره به این که دانشگاه تفرش یکی از دانشگاه های موفق کشور در قبولی کنکور کارشناسی ارشد است افزود: حفظ این موقعیت ممتازدانشگاه تفرش در گرو بهتر درس خواندن دانشجویان و تلاش علمی آنان است.

  معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تفرش نیز در این آیین ضمن معرفی تمامی واحدهای معاونت  دانشجویی وفرهنگی گفت: امروز رسالت دانشجویان جهاد علمی برای توسعه و پیشرفت کشور در منطقه و جهان است و هر گونه تلاش و تقبل زحمتی در این راه قطعاً مأجور و مورد رضایت خداوند متعال می باشد.

دکتر "محمد حبیبی" با بیان این که دانشگاه تفرش در محیطی آرام برای پژوهش و در نزدیکی شهرهای بزرگ از جمله تهران و اراک  واقع شده است افزود: این شهرستان مهد پدران علمی کشور است و اینک رسالت ما تلاش برای ارتقاء موقعیت علمی دانشگاه تفرش و به موازات آن شهرستان تفرش در کشور می باشد.

وی با تاکید بر این که مهمترین راه پیشرفت شهرستان، گسترش کمی وکیفی  دانشگاه های آن می باشد از مسئولین شهرستان تقاضا نمود تا همچون گذشته از حمایت های مادی و معنوی خود، دانشگاه را مستفیذ نمایند.

پخش کلیپ، موسیقی آیینی و اجرای تئاتر از مهمترین برنامه های جانبی این مراسم بود.

آخرین ویرایش۲۶ مهر ۱۳۹۶

نظر شما :